PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! Nuo 2020 m. sausio 1 d. pasikeitė PSD įmokos dydis. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Suvestinė apie paslaugų kainas: ir stebina, ir gąsdina

 

      Nuo 2013 m. antrojo pusmečio teritorinėms ligonių kasoms pavesta pacientams, besigydžiusiems stacionare, išduoti duomenų suvestines apie jiems suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir jų kainas, o stacionarinėms gydymo įstaigoms – išrašymo iš stacionaro dieną išduoti Paciento atmintinę apie galimybę tokią suvestinę gauti. Nuo 2014 m. ligonių kasos išduoda jau ir metines duomenų suvestines.
 
      Panevėžio teritorinės ligonių kasos (TLK) Gyventojų aptarnavimo skyrius, patyręs, kad patys pacientai gana retai prašo suvestinių, nuo 2015 m. ėmėsi aktyvaus savo lankytojų informavimo apie jiems gydymo įstaigose suteiktas paslaugas ir šių paslaugų kainas.
 
      „Įvertinę, kad per 2013 m. antrąjį pusmetį išdavėme 16, o per visus 2014 m. – tik 26 suvestines, nusprendėme aktyvinti suvestinių išdavimą tam, kad kuo daugiau gyventojų žinotų, kiek Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų už jų gydymą ir kitas sveikatos priežiūros paslaugas yra sumokama gydymo įstaigoms. Juk šis žinojimas padeda suprasti, kad gydymo įstaigoms už privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) apdraustiems pacientams suteiktas paslaugas apmoka ligonių kasos, tad pacientams antrąkart mokėti nereikia,“ – sako Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Sigita Paulauskienė.
 
      Iniciatyva pasiteisino, kadangi 2015 m. duomenų suvestinės buvo išduotos jau 357 Panevėžio TLK lankytojams (841 suvestinė), 2016 m. I ketvirtį – 372 (826 suvestinės). Panevėžio TLK Gyventojų aptarnavimo skyrius papildomai stebėjo gyventojų reakciją į siūlomas ir išduotas suvestines.
 
      Paaiškėjo, kad daugiau kaip trečdaliui gyventojų (39 proc.), gavusių paciento duomenų suvestinę, informacija apie paslaugų kainas buvo netikėta, stebinanti ir įdomi. Trečdalis apklaustųjų (29 proc.) nesidomėjo tuo, ką gavo, neigė tokios informacijos reikalingumą, buvo nepatenkinti. Likusieji reagavo įvairiai: 10 proc. žadėjo su informacija susipažinti namuose, 8 proc. teigė, kad savaime suprantama, jog paslaugos turi būti apmokėtos PSDF biudžeto lėšomis, 3 proc. išsigando, kad suvestinėje nurodytų sumų nereikėtų sumokėti patiems, 11 proc. sutiko, kad informacija – labai reikalinga.  
 
      Taip pat paaiškėjo, kad dauguma asmenų po gydymosi stacionare nėra gavę Paciento atmintinių, o gavusiesiems nesuteikta informacija, kokiu tikslu ji duota. Kai kurie iš stacionaro išrašyti asmenys su šia atmintine ėjo į Panevėžio TLK ir sakė: „Nežinau kam jos reikia. Gal Jums?“
 
      Tarp tų, kurie tvirtino, kad popierinės duomenų suvestinės reikalingos, ir tų, kurie rodė susidomėjimą jomis, buvo įvairių pastebėjimų: „Aš labai domiuosi savo sveikata, bet niekur tokios informacijos negaudavau.“; „Dėkingi valstybei, kad taip finansuoja pensininkus.“; „Kaip gerai, nes nežinojome apie tokią galimybę.“; „Pažiūrėjus į kainą, gera motyvacija mokėti mokesčius.“; „Oi, kiek daug valstybė sumokėjo už mano gydymą!“; „Reikės gerti vitaminus, kad mažiau kainuočiau.“; „Labai daug, verta draustis PSD!“
 
      Tie, kuriems suvestinė pasirodė neaktuali, sakė: „Man nesvarbu, nes panašią sumą už lęšiuką sumokėjau pati!“; „Keista, juk aš tiek pat grynais sumokėjau ligoninėje.“; „Nesigirkite, nes ir man kainuoja – reikia mokėti gydytojams.“; „Kaina neatitinka paslaugos kokybės.“
S. Paulauskienė spėja, kad suvestinių išsigąsta greičiausiai tie asmenys, kurie ne visai sąžiningai moka mokesčius, nelegaliai dirba ir pan. Juos išduoda reakcija: „Ar man nereikės mokėti?“; „Kur turiu nunešti šiuos dokumentus?“; „Ar nereikės grąžinti pinigų?“; „Ar paskui negausiu laiško, kad turiu sumokėti?“
 
      Tie, kurie atsisako paciento suvestinės, Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėjos tvirtinimu, dažnai atsisako baimindamiesi, kad gali būti atskleista informacija apie jų sveikatą. Ligonių kasos specialistai primena, kad ypatingi asmens duomenys yra saugomi taip, kaip nustatyta teisės aktuose, suvestinėje jie pateikiami pačiam gyventojui prašant.
 
Panevėžio teritorinė ligonių kasa

 

2016-07-04
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad nuo 2020-01-01 didėjo privalomojo sveikatos draudimo įmokos dydis, nes didėjo minimalioji mėnesinė alga?
Taip
Ne
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: