PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! Pacientai neturi mokėti už gydytojams reikalingas apsaugos priemones. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Ligonių kasų ekspertų prioritetas – ne bausti, o konsultuoti

     

      Kasmet auga ligonių kasų ekspertų įmonių ir įstaigų specialistams suteiktų konsultacijų  kiekis. Pernai teritorinės ligonių kasos (TLK) suteikė beveik 192 tūkstančius  tokių konsultacijų, o tai buvo beveik penktadaliu daugiau nei 2014-aisiais.   

       Kasmet ligonių kasoms atliekant gydymo  įstaigų ir vaistinių, įmonių, sudariusių sutartis su ligonių kasomis, veiklos priežiūrą siekiama užtikrinti, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšos būtų naudojamos kuo tikslingiau, efektyviau ir skaidriau.

       „Daugiausiai dėmesio skiriame prevencinėms priemonėms, kurios padėtų išvengti ir mažintų pažeidimų skaičių ateityje. Jau įprastu tapo konsultavimas – metodinės pagalbos teikimas ir rekomendacijos, kai ligonių kasų ekspertai gydymo įstaigų ir vaistinių vadovams, gydytojams ir atsakingiems specialistams aiškina teisės aktų reikalavimus. Konsultuojama telefonu, raštu, el. paštu, skelbiami pranešimai TLK interneto svetainėse, vyksta pristatymai įvairiuose renginiuose. Tai prevencinės priemonės, padedančios mažinti netinkamą PSDF biudžeto lėšos panaudojamą, užtikrinančios sėkmingą ekspertų bei tikrinamųjų dialogą“, – teigė Vaida Momkuvienė, VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja. 
 
      Be to, nuolat yra vykdoma gydymo įstaigų, įmonių ligonių kasoms pateikiamų informacinėje sistemoje „Sveidra“ duomenų stebėsena. Šiuos duomenis į sistemą pateikia įstaigos ir įmonės, kurių pacientams teikiamos paslaugos yra apmokamos PSDF lėšomis, tad jei pasitaiko netikslumų ar klaidų, einamaisiais metais jos gali koreguoti duomenis. Na, o ligonių kasų specialistams įtarus galimus pažeidimus, nedelsiant galima inicijuoti patikrinimus. Pasak V. Momkuvienės, tokiu būdu pernai TLK specialistai peržiūrėjo daugiau nei 294 tūkstančius statistinių kortelių. Iš jų apie 4 tūkstančių kortelių duomenis gydymo įstaigoms teko patikslinti. Šios stebėsenos duomenų pagrindu ligonių kasos organizavo 91 kontrolės procedūrą. 
 
      Kontroliuoti ekspertai vyksta pagal iš anksto patvirtinus planus arba neplanine tvarka, kai gaunama informacija, kad galėjo būti padaryta žala PSDF arba pažeisti teisės aktų reikalavimai. Taip pat patikrinimas gali būti atliekamas, gavus kompetentingos institucijos prašymą ar pavedimą.
 
      Pernai ligonių kasų ekspertams patikrinus 992 gydymo įstaigas, vaistines ir įmones nustatyta  apie 972 tūkst. eurų žala PSDF biudžetui. Šie pinigai buvo skirti apmokėti už gyventojams suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas ir išduotus kompensuojamuosius vaistus, tačiau atlikus patikrinimus, paaiškėjo, kad jie buvo panaudoti netinkamai. Taigi, šios lėšos yra grąžinamos į PSDF biudžetą.
 
      Tokį PSDF biudžetui padarytos žalos dydį apskaičiavo Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK), apibendrinusi 2015 metais TLK atliktas kontrolės procedūras, kurių metu užfiksuoti PSDF lėšų naudojimo tikslingumo ir teisėtumo pažeidimai.
 
      „Daugiausia žalos – per 322 tūkst. eurų – PSDF biudžetui buvo padaryta, įstaigoms pateikus   neteisingus duomenis apie stacionarines paslaugas, nesilaikius kodavimo standartų, pavyzdžiui, klaidingai buvo nurodytos pagrindinė, gretutinė diagnozės,  taikytos intervencijos ir pan. Kai kuriais atvejais gydymo įstaigose suteiktos priėmimo-skubios pagalbos, stebėjimo ar dienos chirurgijos paslaugos buvo pateiktos apmokėti kaip stacionarinės paslaugos, arba pateiktos apmokėti būtinosios pagalbos paslaugos neatitiko nustatytų teisės aktuose reikalavimų.  Žala PSDF biudžetui padaryta gydymo įstaigoms nepagrįstai suskaidžius aktyvaus gydymo atvejus tą pačią dieną pakartotinai hospitalizuojant pacientus ar perkeliant toje pačioje įstaigoje iš vieno skyriaus į kitą“, – pažeidimus vardijo V. Momkuvienė.
 
      Pažeidimų nustatyta ir išrašant bei išduodant kompensuojamuosius vaistus – ji siekė apie 250 tūkst. eurų. Nustatyta atvejų, kai vaistai buvo nepagrįstai išrašyti, t. y. nesilaikant sveikatos apsaugos ministro patvirtinto Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąrašo, ligų diagnostikos ir gydymo metodikų. Būta ir tokių atvejų, kai vaistai išrašyti žmonėms, nedraustiems privalomuoju sveikatos draudimu. Na, o vaistinėse pasitaikė atvejų, kai vaistai išduoti nepagrįstai (pagal negaliojančius receptus, išduoti per dideli vaistų kiekiai ir kt.).
 
      Taip pat nustatyta pažeidimų teikiant pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugas. Pavyzdžiui, aptiktas atvejis, kai šeimos gydytojo praktika vertėsi gydytojas, neturintis šeimos gydytojo licencijos.
 
      Tikrinant gydytojų specialistų konsultacijas, buvo nustatyta atvejų, kai TLK buvo pateiktos apmokėti neturėjusiems siuntimo pacientams suteiktos konsultacijos,  suteikta mažiau kainuojanti paslauga buvo pateikta apmokėti kaip brangiau kainuojanti arba buvo nesilaikoma teisės aktuose nustatytos konsultacijų apmokėjimo tvarkos.
 
      „Vis dėlto ligonių kasų ekspertų darbo prioritetas – ne bausti, o konsultuoti, kad gerėtų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su TLK, darbo kokybė. Kaip jau ir minėjau, svarbiausios yra prevencinės priemonės, kurios padeda išvengti nepageidaujamų pažeidimų,“ – sakė V. Momkuvienė.
Daugiau informacijos apie vykdomą įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą – konsultavimą, stebėseną bei patikrinimus ir nustatytus pažeidimus galima rasti VLK interneto svetainės skyrelyje „Paslaugų kontrolė“ ir TLK interneto svetainėse.
 
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Ryšių su visuomene skyrius
 
Rūpimus klausimus galima pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.

Kviečiame apsilankyti VLK profilyje Facebook: https://www.facebook.com/vlk.lt
2016-03-18
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad karantino metu apsilankę poliklinikoje, pacientai neturi mokėti už medikams skirtas nuo koronaviruso apsaugančias priemones?
Taip
Ne
Kita (jei Jūsų prašė už šias priemones mokėti, įvardykite, kurioje gydymo įstaigoje)
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: