PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Atkreipiame dėmesį, kad studentai, nuo 2020-02-01 pradėję studijuoti Jungtinėje Karalystėje, Lietuvoje valstybės lėšomis nedraudžiami. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Negalima siųsti paciento į sanatoriją nepatikrinus, ar gydymas bus apmokėtas
 
      Panevėžio teritorinės ligonių kasos (TLK) Gyventojų aptarnavimo skyriaus specialistai pastebi: kalendoriniams metams einant į pabaigą, daugėja atvejų, kai gydymo įstaigos pacientus į medicininės reabilitacijos įstaigas siunčia nesulaukusios ligonių kasos patvirtinimo, kad reabilitacijos paslaugos bus apmokėtos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis. Šią praktiką imta taikyti neatsižvelgiant, kad ligonių kasa, jei įstaiga išnaudojusi reabilitacijai skirtas lėšas, negali patvirtinti tokių paslaugų apmokėjimo. Problema savaitės viduryje aptarta su Panevėžio ir Utenos apskričių ligoninių vadovais.
 
      Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Sigita Paulauskienė teigia: problema ta, kad siunčiančioje gydymo įstaigoje, nė nepatikrinus informacinėje sistemoje, ar teritorinė ligonių kasa elektroniniu būdu patvirtino sutikimą apmokėti reabilitaciją, pasakoma pacientui, kad jis gali vykti į sanatoriją. Kai pacientas nuvyksta, paaiškėja, kad pažyma nepatvirtinta. Priežastis – įstaiga, siunčianti į reabilitaciją, išnaudojusi šiam tikslui skirtas PSDF biudžeto lėšas.
 
      Teisybės, pasak S. Paulauskienės, pacientui nesakoma, bet pasakoma, kad ligonių kasa laiku nesutvarkė reikiamų dokumentų, todėl reikės laukti. Tada gydymo įstaigos darbuotojai puola aiškintis, ką turi daryti, kad pacientui nereikėtų grįžti namo. Nepaisant to, pacientui vis tiek tenka sėdėti sanatorijos koridoriuje ir laukti, kol jo reabilitacijos apmokėjimas bus patvirtintas arba atmestas. Natūralu, jog kyla nepasitenkinimas, o suklaidintas pacientas mano, kad dėl situacijos kalti ligonių kasos specialistai.
 
      Panevėžio TLK primena: nuo 2013 m. lapkričio 1 d. dokumentai, garantuojantys pacientams apmokėjimą už reabilitacijos paslaugas iš PSDF biudžeto, tvirtinami elektroniniu būdu. Apie dokumento patvirtinimą pacientą privalo informuoti į reabilitaciją siunčiančios įstaigos gydytojas, pačiam pacientui kreiptis į ligonių kasą nereikia. Gydytojas negali liepti pacientui vykti į sanatoriją, kol nepatikrina, ar yra ligonių kasos sutikimas apmokėti paslaugą. Tik esant tokiam sutikimui, pacientui nurodoma telefonu su reabilitacijos įstaiga suderinti atvykimo datą. Taip pat gydytojas negali nurodyti pacientui į kurią konkrečią reabilitacijos įstaigą jis turi vykti – įstaigą renkasi pats pacientas iš gydytojo jam pateikto sąrašo pagal susirgimo profilį.
 
      Gydymo įstaigų darbuotojai turėtų suprasti, kad ligonių kasai nepatvirtinus paslaugos apmokėjimo, iš anksto į sanatoriją nusiųstam pacientui gali tekti grįžti namo. Dėl to jis patirs stresą, turės išlaidų, sugaiš laiko. Medikai turėtų visa tai įvertinti ir atsakingiau elgtis su pacientais – nesiųsti jų į sanatorijas, kol neišsiaiškina, ar įstaiga apskritai turi reabilitacijai skirtų lėšų.
 
      Jei lėšų nebėra, o pacientas pagal indikacijas privalo neatidėliotinai gauti reabilitacinį gydymą, siunčianti įstaiga turi raštu kreiptis į ligonių kasą ir gauti sutikimą, kad ši neprieštarauja, jog pacientui išimties tvarka būtų skirta reabilitacija. Išnagrinėti gydymo įstaigos prašymą, įvertinus paciento sveikatos būklę, neatidėliotinos reabilitacijos reikalingumą, ir pateikti atsakymą – neprieštaravimą arba atsisakymą apmokėti reabilitacijos paslaugas – teritorinė ligonių kasa turi per 3 darbo dienos.
 
      Ligonių kasos specialistai, suprasdami į kokią padėtį dėl gydymo įstaigų neatsakingumo patenka pacientai, pastaruoju metu atsakymus rengia skubos tvarka ir siunčia faksu. Per praėjusią savaitę neprieštaravimų pasirašyta beveik 20. Atsisakyta apmokėti 2 kartus. Pabrėžtina tai, kad siunčiant atsisakymą apmokėti, paprastai pasiūlomi alternatyvūs reabilitacijos būdai.
 
      Panevėžio TLK sutinka, kad medicininės reabilitacijos poreikis iš dalies viršija jos kompensavimo galimybes, bet pastebi ir kitą dalyką: gydymo įstaigos skundžiasi, kad reabilitacijai skiriama per mažai lėšų, tačiau metų pradžioje jos ne itin atsakingai dalija siuntimus į reabilitaciją – ne visada atsižvelgia į poreikio būtinumą, lėšų paskirstymą ketvirčiais. Dėl to metų gale nebegali į reabilitaciją išsiųsti sunkių ligonių. Medikai primiršta, kad medicininės reabilitacijos prioritetas –pacientai po operacijų, kurie be reabilitacinio gydymo negalėtų grįžti į aktyvų gyvenimą.
 
      Praktika rodo, jog gydymo įstaigose išnaudojus lėšas, pacientui, kuriam priklauso reabilitacija, dažnai sakoma, kad į sanatoriją jis galės vykti tada, kada ligonių kasa skirs lėšų. Tokiais atvejais nutylima, kad metinės lėšos kiekvienai gydymo įstaigai paskiriamos metų pradžioje, o vėliau joks skirstymas nebevyksta.
 
Panevėžio teritorinė ligonių kasa
2014-10-31
Jūsų nuomonė
Ar nepavykus prisiskambinti į gydymo įstaigą Jums buvo perskambinta?
Taip
Ne
Kita (nurodykite, į kurią įstaigą skambinote)
Dažniausiai užduodami klausimai
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: