PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! Pacientai neturi mokėti už gydytojams reikalingas apsaugos priemones. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Gydytojo specialisto paslaugos: ar prašymas sumokėti gali būti teisėtas?
      Pacientas, apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, kuriam reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, dažnai nežino, kada specialisto paslaugos teikiamos nemokamai, o kada reikia susimokėti. Į klausimus apie antrinio ir tretinio lygio ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kompensuojamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis,atsako Kauno teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėjas Kazimieras Varžgalis.
 
Kokios ambulatorinės paslaugos priskiriamos antrinio ir tretinio lygio sveikatos priežiūros paslaugoms? Kokie gydytojai specialistai teikia tokias paslaugas?
 
     Tai paslaugos, kurias ambulatoriškai teikia gydytojai specialistai kardiologai, otorinolaringologai (LOR), neurologai, pulmonologai, dermatovenerologai, ortopedai traumatologai, chirurgai, akušeriai ginekologai, akių ligų, fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojai ir t.t.
 
Ar konsultuotis nemokamai pas šiuos specialistus galima patekti tik su siuntimu? Kas gali išduoti siuntimą pas antrinio lygio paslaugas teikiantį gydytoją specialistą?
 
     Apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu, turintiems gydytojo siuntimą, ambulatorinės antrinio ar tretinio lygio gydymo paslaugos yra teikiamos nemokamai. Taip pat pacientui nereikia mokėti kai teikiama būtinoji pagalba.
 
      Pirmiausiai reikėtų žinoti, kad siuntimas nemokamai konsultuotis pas tokį specialistą išduodamas ne pagal paciento norą, o pagal poreikį, atsižvelgiant į nustatytą paciento ligos diagnozę bei sveikatos būklę. Siuntimą dėl ambulatorinių gydytojo specialisto konsultacijos gali išduoti šeimos gydytojas arba gydytojas specialistas.
 
      Šeimos gydytojas gali išduoti siuntimą pas gydytoją specialistą, kai mano, kad reikia specialisto pagalbos įvertinant bei skiriant pacientui tolimesnį gydymą.
 
      Gydytojas specialistas gali išduoti siuntimą, jeigu jo konsultacijos metu paaiškėja, kad reikalinga ir kitos profesinės kvalifikacijos gydytojo specialisto konsultacija, pvz.: pacientą konsultavęs kardiologas nusprendžia, kad reikalinga endokrinologo konsultacija ir pan.
 
      Siuntime nurodomi jo išdavimo data ir galiojimo laikas, ligos diagnozė, atliktų tyrimų, priskirtų šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto kompetencijai, rezultatai, informacija apie taikytą gydymą ir jo efektyvumą. Be to, nurodoma, pas kokios profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą pacientas siunčiamas ir siuntimo tikslą.
 
      Na o siuntimą brangiems tyrimams ar procedūroms (pvz.: kompiuterinės tomografijos ar magnetinio rezonanso tyrimas), apmokamiems iš PSDF biudžeto lėšų, turi teisę išduoti tik gydytojai specialistai, teikiantys antrinio ar tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
      Žinotina, kad pacientas gali pasirinkti gydytoją specialistą bet kurioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, turinčioje sutartį su teritorine ligonių kasa dėl gydytojų specialistų paslaugų. Beje, siuntime pažymėtas galiojimo laikas negali viršyti 30 dienų. Siuntimo galiojimo laikas skaičiuojamas nuo jo išrašymo iki paciento užregistravimo gydytojo specialisto priėmimui arba įregistravimo į eilę gydytojo specialisto paslaugoms gauti.
 
      Gydytojas specialistas, konsultavęs pacientą, ne vėliau kaip per tris dienas turi pateikti atsakymą siuntusiam gydytojui.
                     
      Gydytojai, išduodantys siuntimus ar pateikiantys atsakymus, teisės aktų nustatyta tvarka atsako už siuntimo pagrįstumą, siuntimo ar atsakymo savalaikiškumą, tinkamą siuntimo ar atsakymo įforminimą ir į siuntimą ar atsakymą įrašomų duomenų teisingumą.
                     
Ar visada, turint siuntimą, konsultacija ir tyrimai atliekami nemokamai?
 
     Gydytojo specialisto konsultacija laikomas paciento apsilankymas pas jį turint siuntimą dėl konkrečios priežasties – tuomet mokėti nereikia. Apsilankymo metu gali būti atliekami pagal gydytojo specialisto kompetenciją visi pacientui būtini tiriamieji bei gydomieji veiksmai, reikalingi diagnozei nustatyti, gydymo paskyrimui ar koregavimui. Reikalingi tyrimai turi būti atliekami nemokamai, išskyrus tuos tyrimus, kurie sveikatos apsaugos ministro įsakymu yra įrašyti į mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą.
 
Pas kokį gydytoją specialistą galima kreiptis be siuntimo ir gauti gydymo paslaugą nemokamai?
 
      Apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu be siuntimo gali kreiptis į gydytoją dermatovenerologą ir už jo konsultaciją mokėti nereikės.
     
Kada už antrinio bei tretinio lygio ambulatoriškai suteiktas gydymo paslaugas pacientui reikia mokėti?
                     
     Yra tokių atvejų, kai tenka susimokėti už specialistų konsultacijas. Išvardinsiu keletą.
 
      Reikia mokėti tiems, kurie nėra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu ir kreipiasi dėl sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo, taip pat jei apdraustas asmuo į specialistą kreipiasi be šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimo. Mokėti reikia ir tuomet, jei paciento pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos – tokios, kurias pasirenka pats pacientas ir jos nėra susijusios su pagrindinės (diagnozuotos) ligos gydymu, o priklauso kitam lydinčiam susirgimui gydyti. Šios paslaugos gali būti teikiamos tik tuo metu pacientą gydančiam gydytojui leidus. Pvz.: paciento pasirenkamos papildomos fizioterapinės procedūros, kurios gali būti  skirtos ne tuo metu pagrindinei, o gretutinėms ligoms gydyti, pacientas pageidauja atlikti kai kuriuos tyrimus ir kt.
 
      Visais atvejais, kai siūloma sumokėti, reikia klausti, kodėl.
 
Tačiau, kaip rodo praktika, neretai gydymo įstaigoje kyla ginčų dėl mokamų ir nemokamų paslaugų. Kur patartumėte kreiptis?
 
      Jei suabejojote, ar reikia mokėti, neskubėkite pasirašyti sutikimo mokamoms paslaugoms, medicinos pagalbos priemonėms, paskirtiems tyrimams. Pirmiausiai klauskite jus gydančio gydytojo ar jo tiesioginio vadovo, išsiaiškinkite, kodėl prašoma (ar liepiama) susimokėti. Jeigu atsakymas jūsų netenkins, tuomet raštu kreipkitės į gydymo įstaigos administracijos vadovą. Jei nepavyksta  gauti atsakymų gydymo įstaigoje, galite kreiptis raštu į teritorinę ligonių kasą.
 
Šiais ir kitais klausimais galite kreiptis ligonių kasų informacijos
telefono numeriu 8 700 88888 arba el. pašto adresu info@vlk.lt
 

Valstybinė ligonių kasa prie SAM

2013-01-24
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad karantino metu apsilankę poliklinikoje, pacientai neturi mokėti už medikams skirtas nuo koronaviruso apsaugančias priemones?
Taip
Ne
Kita (jei Jūsų prašė už šias priemones mokėti, įvardykite, kurioje gydymo įstaigoje)
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: