PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! ES šalyse esantys Lietuvos apdraustieji, neturintys Europos sveikatos draudimo kortelės, gali kreiptis į TLK, kad būtų atsiųstas sertifikatas. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Ministras nemato objektyvių priežasčių stabdyti greitosios medicinos pagalbos sistemos pertvarką

      Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pažymi, kad 4 metus rengta, pereinamąjį 1 metų pasirengimo laikotarpį turėjusi, Greitosios medicinos pagalbos (GMP) pertvarka, vykdoma sėkmingai. Dėl siaurų asmeninių, o ne pacientų interesų, pavienės savivaldybės bei suinteresuoti politikai ir interesų grupės bando stabdyti GMP reformos eigą. Įvertindamas faktines aplinkybes, darbo rezultatus Sveikatos apsaugos ministras nemato objektyvių priežasčių, kodėl operatyvesnę pagalbą pacientui ir efektyvesnį sistemai skirtų lėšų naudojimą įgalinanti GMP sistemos pertvarka turėtų būti stabdoma.

      Sveikatos apsaugos ministras Raimondas Šukys pažymi, kad pirmieji greitosios medicinos pagalbos sistemos pertvarkos rezultatai rodo, kad vykdoma reforma yra naudinga ir pacientams, ir valstybei – pacientams yra suteikiama operatyvesnė pagalba, o valstybė efektyviau ir taupiau naudoja mokesčių mokėtojų GMP išlaikymui skiriamas lėšas.

      „Be abejo, SAM inicijuota GMP pertvarka, kaip ir bet kuri kita naujovė, ne iš karto ir ne visų priimama noriai. Tuo, deja neretai spekuliatyviai naudojasi kai kurių rajonų politikai, nenorintys prarasti turėtos įtakos GMP darbui bei ligšiolinės neefektyvios sistemos išsaugojimu suinteresuotos interesų grupės. Tačiau be priešrinkiminio politikų spaudimo, nėra jokių objektyvių faktų ir argumentų, kodėl sėkmingai startavusi pertvarka turėtų būti stabdoma, o nenorinčioms keistis savivaldybėms - daromos išimtys“, - teigia Sveikatos apsaugos ministras Raimondas Šukys. 

      Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) informuoja, kad šiuo metu Lietuvoje greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikia 54 viešųjų įstaigų stotys ir skyriai, kurių steigėjas yra ne Sveikatos apsaugos ministerija, o savivaldybių tarybos. Nesant centralizuotos GMP sistemos yra nekoordinuojamas GMP paslaugų teikimas, neefektyviai panaudojami ištekliai, o gyventojai susiduria su ne visada kokybiškai ir operatyviai suteikiama greitąja medicinos pagalba.
 Palyginus su kitomis kaimyninėmis Europos Sąjungos šalimis, Lietuvoje pagal užimamą teritoriją ir gyventojų skaičių yra neproporcingai daug GMP dispečerinių tarnybų ir GMP stočių. Dėl to neracionaliai, neefektyviai ir ne visada skaidriai, ką yra pripažinę ir Valstybės auditoriai, yra panaudojami GMP sistemai išlaikyti skirti mokesčių mokėtojų pinigai. Pavyzdžiui, Estijoje yra 3 centralizuotos dispečerinės tarnybos, kurias planuojama dar labiau stambinti iki 2 tarnybų. Latvijoje veikia 1 GMP dispečerinė tarnyba. Lenkijos sostinę Varšuvą (1,6 mln. gyventojų) aptarnauja irgi tik 1 dispečerinė tarnyba.

      Atsižvelgiant į tokią padėtį, specialistų rekomendacijas bei suderinus su atitinkamomis asocijuotomis struktūromis 2010 m. gruodžio 27 d. buvo išleistas GMP pertvarką inicijavęs Sveikatos apsaugos ministro įsakymas. Jame be kita ko yra nurodytas reikalavimas, kad savivaldybės teritorijoje vienu metu privalo dirbti ne mažiau kaip dvi GMP brigados. Jeigu nustatytoje teritorijoje toks reikalavimas negali būti užtikrintas, tuomet GMP įstaigos steigėjas (savivaldybė) šią funkciją turi perduoti kitai GMP paslaugas teikiančiai įstaigai, o ši privalo užtikrinti racionalų GMP pastočių išdėstymą kiekvienoje aptarnaujamos savivaldybės teritorijoje.

      Valstybės auditoriai ne kartą yra atkreipę dėmesį, kad teritorinės ligonių kasos GMP paslaugas finansuoja labai neproporcingai, nesilaikydamos vienodų principų. Pakeitus finansavimo tvarką,  aiškiai apibrėžti finansavimo kriterijai, neleidžiantys teritorinėms ligonių kasoms piktnaudžiauti skirstytojo padėtimi,  tas pačias GMP paslaugas apmokant labai nevienodai, vienoms stotims kažkodėl skiriant daugiau, o kitoms mažiau pinigų.
Iki šiol viena GMP brigada turėdavo aptarnauti kaimiškosiose savivaldybėse nuo 10 iki 18 tūkstančių, o miestuose - nuo 12 iki 21 tūkstančio žmonių. Dabar kiekviena GMP brigada aptarnauja maždaug 16 tūkst. žmonių kaimo vietovėse ir 18 tūkst. miestuose. Priklausomai nuo rajono ypatumų, šiuos skaičius savivaldybės dar gali koreguoti 20 procentų.
Skatinant GMP pajėgų jungimąsi, tokį žingsnį jau žengusioms įstaigoms yra padidintas paslaugų finansavimas 2 balais už kiekvieną apjungtų savivaldybių gyventoją, preliminariais paskaičiavimais tam numatant apie 6 mln. litų.

      Tame pačiame ministro įsakyme taip pat numatyta sustambinti dispečerinių centrus ir vietoj 54 jų turėti 10. Sustambinti dispečeriniai centrai gali efektyviau stebėti ir paskirstyti visas jo pavaldume esančias GMP brigadas. Paprastai kalbant, jeigu anksčiau konkretaus rajono pacientams tekdavo laukti kol jų rajoną aptarnaujančios GMP brigados sugrįš po iškvietimų, tai po ministerijos inicijuotos pertvarkos kelis rajonus jungianti apskrities centro dispečerinė gali į pagalbą pasiųsti artimiausią nuo įvykio vietos esančią GMP brigadą, net jei ji ir nepriklauso konkrečiai savivaldybei.

      Pavyzdžiui, nuo 2012 m. sausio Vilniaus apskrityje GMP dispečerinės tarnybos funkcijas vykdo Vilniaus m. GMP stotis. Išanalizavus 2012 m. sausio-gegužės mėn. Vilniaus apskritį aptarnaujančių GMP brigadų darbo organizavimo ir operatyvumo duomenis paaiškėjo, kad net 231 kartų ypač skubi I kategorijos (autoįvykis, pacientas be sąmonės, miršta) pagalba buvo teikiama ne pagal teritorinę GMP brigadų priklausomybę, o pagal operatyvumą ir buvimą arčiausiai įvykio vietos. T.y. jeigu GMP brigadų darbą pagal anksčiau minėtus I kategorijos kvietimus būtų koordinavusios rajonų GMP dispečerinės, visi pacientai būtų aptarnauti vėluojant, nes tuo metu, kai jiems reikėjo ypač skubios pagalbos, visos jų rajono GMP brigados buvo išvykusios pagal kitus kvietimus, tad pacientų gyvybei būtų kilęs didelis pavojus.
Sveikatos apsaugos ministras R.Šukys dar kartą pabrėžia, kad reformos tikslas - ne taupymas, o kokybiškesnės ir saugesnės GMP paslaugos pacientams bei skaidrus ir efektyvus sistemai išlaikyti skirtų mokesčių mokėtojų pinigų panaudojimas.

      GMP finansavimas ne tik ne mažėja, bet net šiek tiek didėja. GMP paslaugos visą laiką  buvo ir išlieka SAM prioritetu, todėl net krizės įkarštyje joms mažiausiai buvo „veržiami“ diržai, o pastaraisiais metais skiriama daugiau pinigų: 2010-iais GMP paslaugoms apmokėti skirta 134 mln. litų, o šiemet - 141 mln. litų.
 

SAM Ryšių su visuomene skyrius

2012-06-29
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad Europos sveikatos draudimo kortelę (per Elektroninius valdžios vartus ar atvykus pas ligonių kasos atstovą rajone) jau galima užsakyti atsiųsti paštu?
Taip ir tuo ketinu pasinaudoti (pasinaudojau)
Taip, bet man tai neaktualu
Ne, bet dabar žinosiu ir pasinaudosiu
Ne ir man tai neaktualu
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: