PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Atkreipiame dėmesį, kad studentai, nuo 2020-02-01 pradėję studijuoti Jungtinėje Karalystėje, Lietuvoje valstybės lėšomis nedraudžiami. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Dėl Konkurencijos tarybos 2011 m. sausio 20 d. sprendimo
 
      Atsižvelgdama į tai, kad Konkurencijos taryba 2011 m. sausio 20 d. nutarimu Nr. 2S-2 konstatavo, jog Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) nesiėmė priemonių sąžiningai konkurencijai užtikrinti kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių rinkoje Lietuvos Respublikoje ir pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies reikalavimus, kad Ortopedijos ir reabilitacijos paslaugų teikėjų asociacija ir ortopedijos įmonės sudarė draudžiamus susitarimus dėl ortopedijos techninių priemonių kainų ir gamybos kiekių nustatymo bei rinkos pasidalijimo, VLK teikia toliau išdėstytą informaciją.
VLK nesutiko su pirmiau nurodytu nutarimu ir kreipėsi į teismą, jį ginčydama. 2012 m. gegužės 17 d. Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas priėmė galutinę neskundžiamą nutartį šioje byloje.
 
      Apgailestaujame, kad priimant sprendimą nebuvo įsigilinta į ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimą reglamentuojančius teisės aktus, sistemos specifiką, nulėmusią atitinkamus VLK veiksmus rengiant teisės aktų projektus ir užtikrinant apdraustųjų privalomuoju sveikatos draudimu aprūpinimą ortopedijos techninėmis priemonėmis.
Pažymėtina, kad ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidos kompensuojamos pagal šių priemonių bazines kainas. Bazinėms kainoms nustatyti buvo renkami duomenys apie ortopedijos techninių priemonių gamybos sąnaudas. Šiuo tikslu buvo kreiptasi į ortopedijos įmones ir su jomis skaidriai, viešai bendradarbiaujama. VLK vykdo savo pareigą tartis ir konsultuotis su visuomene priimant sprendimus, susijusius su bendrais visuomenės interesais dėl ortopedinių technikos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų panaudojimo. Konkurencijos taryba pažeidimu pripažino tai, kad buvo panaudoti bendri asociacijos pateikti duomenys apie kainas, bet ne kiekvienos įmonės atskirai.
 
      Atkreiptinas dėmesys į tai, kad sutarčių prieduose ortopedijos įmonių deklaruojami gamybiniai pajėgumai reiškia įmonių sugebėjimą, naudojantis turimais ištekliais (įranga, darbuotojais), pagaminti tam tikrą (ne didesnį) kiekį kokybiškų ortopedijos techninių priemonių. Tai jokiu būdu negali būti prilyginama ortopedijos techninių priemonių kiekio įtvirtinimui sutartyse, kaip teigia Konkurencijos taryba.
 
      VLK laiko neatitinkančiu tikrovės teiginį, kad neužtikrino konkurencijos tarp įmonių, nes nuo 2006 metų sutartyse tarp ortopedijos įmonių ir VLK nebuvo numatomos sutartinės sumos, t. y. buvo įgyvendintas principas „pinigai paskui pacientą“ ir kiekviena įmonė dėl paciento konkuravo. Šio principo įdiegimą lėmė Konkurencijos tarybos 2006 metų sprendimas. Kaip jo pasekmė susiformavo kompensacijos laukimo eilė, nes taikant šį principą tampa nepaprastai sudėtinga subalansuoti biudžetą. Nuo 2006 metų, o ne nuo 2011 metų Konkurencijos tarybos sprendimo apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu galėjo ir toliau gali laisvai pasirinkti pageidaujamą įmonę, kurioje būtų pagaminta gydytojo paskirta ortopedijos techninė priemonė.
 
      Nuo 2010 m. gegužės 1 d. įgyvendinama dar viena priemonė ortopedijos gaminių prieinamumui užtikrinti, nedidinant išlaidų: kompensuojant ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidas buvo pradėtas taikyti „kintamasis balas“, t. y. už šias priemones mokama pagal bazines kainas (skaičiuojamas balais), taikant balo vertę. Balo vertė apskaičiuojama ataskaitinio laikotarpio lėšų sumą dalinant iš išduotų ortopedijos techninių priemonių kiekio. Tokiu būdu dalies priemonių įsigijimo išlaidos buvo kompensuojamos taikant 0,6 Lt ar 0,5 Lt vertės balą. „Kintamasis balas“, lėmęs ortopedijos techninių priemonių kainų sumažėjimą 2010 m. ir 2011 m., buvo pradėtas taikyti VLK iniciatyva ir negali būti siejamas su „kartelinių susitarimų nutraukimu“.
 
      Kadangi pirmiau nurodytas teismo sprendimas nėra skundžiamas, VLK, vykdydama sprendimą, ortopedijos techninių priemonių bazines kainas nustatys pagal naują jų skaičiavimo metodiką. Jos projektas, numatantis konkurencinių, o ne sąnaudinių metodų taikymą, jau parengtas. Tačiau reikėtų pažymėti, kad pagal šią metodiką nustatant kainas lieka mažiau galimybių užtikrinti ortopedijos techninių priemonių kokybę, nes pagrindiniu gamintojų tikslu tampa siekis sumažinti sąnaudas.
 
Valstybinės ligonių kasos prie SAM
Ryšių su visuomene skyrius
2012-05-24
Jūsų nuomonė
Ar nepavykus prisiskambinti į gydymo įstaigą Jums buvo perskambinta?
Taip
Ne
Kita (nurodykite, į kurią įstaigą skambinote)
Dažniausiai užduodami klausimai
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: