PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
             
 
 Misija
 
 Vizija
 
 Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   PRANEŠĖJŲ APSAUGA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   ATVIRI DUOMENYS
   ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. (8 5) 232 2222
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! Pacientai neturi mokėti už gydytojams reikalingas apsaugos priemones. Plačiau...
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Ligonių kasos: gyventojų užklausų srautas – nesenka
 
Ar esu draustas privalomuoju sveikatos draudimu (PSD), ką daryti, jei jis  negalioja, kaip įsigyti Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK), kas padengs dantų protezavimo išlaidas? Tai tik nedidelė dalis klausimų, kurie labiausiai rūpėjo pernai į ligonių kasas besikreipusiems gyventojams. Žmonės skambino telefonu, rašė elektroninius laiškus, raštus  siuntė paštu arba asmeniškai užsukdavo išsiaiškinti rūpimus dalykus. Pernai Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) kartu su teritorinėmis ligonių kasomis (TLK) visais komunikacijos kanalais iš gyventojų gavo ir atsakė daugiau nei į pusę milijono įvairiausių užklausų.
 
80 proc. – daugiau kaip 380 tūkst. gyventojų, turėjusių klausimų ligonių kasoms, pernai rinkosi gyvą bendravimą ir buvo atvykę  asmeniškai į TLK Gyventojų aptarnavimo skyrius. Didesnė jų dalis – 53,4 proc. (204 tūkst.) domėjosi ESDK išdavimo ar keitimo galimybėmis, E formos ir užsienyje patirtų gydymo išlaidų kompensavimu. 21 proc. (80 tūkst.) atėjusiųjų rūpėjo dantų protezavimo klausimai, 19 proc. (72 tūkst.) – PSD. Gyvai pabendrauti užsukusius gyventojus mažiausiai domino reabilitacijos ir sveikatos priežiūros paslaugos bei vaistų kompensavimas.
 
18,2 proc. (87 tūkst.) interesantų pernai rūpimus klausimus aiškinosi telefonu. Labiausiai dominančios temos buvo susijusios su PSD – 28 proc. (26 tūkst.) skambučių. Aktyviai domėtasi ir dantų protezavimu – 18 proc. (16 tūkst.) paklausimų,  ESDK išdavimo, keitimo, E formos  ir užsienyje patirtų gydymo išlaidų kompensavimo klausimais – 15 proc. (14 tūkst.). Telefonu rečiau klausta apie klausos ar deguonies aparatų kompensavimą.
 
Elektroniniais laiškais į ligonių kasas 2019 m. kreipėsi 1,5 proc. (7 tūkst.) gyventojų. Laiškų analizė rodo, kad daugiausia – 24,2 proc. (1, 7 tūkst.) paklausimų buvo atsiųsta dėl PSD, 21,9 proc. (1, 5 tūkst.) dėl reabilitacijos ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, 12,2 proc. (855 laiškai) – ESDK išdavimo, keitimo, E formos ir užsienyje patirtų gydymo išlaidų kompensavimo. Daugiausia paklausimų elektroniniu paštu – 5,8 tūkst. gavo VLK, Vilniaus TLK –  325, Kauno TLK – 321, Klaipėdos TLK – 197, Panevėžio TLK – 184, Šiaulių TLK –178.
 
Be minėtų klausimų, ligonių kasos pernai taip pat dar registravo 475 tūkst. raštu pateiktų gyventojų prašymų. Daugiausia – 50,6 proc. (240 tūkst.) tai buvo prašymai dėl ESDK išdavimo arba keitimo, 38 proc. (179 tūkst.) – dėl dantų protezavimo išlaidų kompensavimo, 4,8 proc. (23 tūkst.) – PSD laikotarpio nustatymo, 3,4 proc. (16 tūkst.) – dėl sąnario endoprotezo skyrimo.
 
„Kasmet mažėja gyvo aptarnavimo „prie langelio" poreikis. Gyventojai vis dažniau renkasi nuolat tobulinamas ir patogesnėmis naudoti tampančias elektronines bei nuotolines paslaugas. Ligonių kasos, kurios taip pat stengiasi mažinti gyventojams tenkančią administracinę naštą, pastebi, kad su sveikatos draudimo klausimais susijusioms paslaugoms bei kitiems panašiems reikalams tvarkyti žmonės mielai renkasi elektroninį bendravimo būdą", – sako VLK Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro skyriaus vedėja Natalija Jelenskienė.
 
2019 m. atlikta sociologinė gyventojų apklausa parodė, kad žmonės yra patenkinti ligonių kasų teikiamų administracinių paslaugų bei aptarnavimo kokybe. Už suteiktas konsultacijas interesantai pernai ligonių kasų ekspertams elektroniniu paštu atsiuntė pusę tūkstančio padėkų.
 
VLK atkreipia gyventojų dėmesį, kad labai daug su sveikata bei privalomuoju sveikatos draudimu susijusių klausimų galima išsiaiškinti bei išspręsti neišeinant iš namų – internetu arba telefonu. VLK tinklalapyje galima pasitikrinti, ar esate draustas privalomuoju sveikatos draudimu, sužinoti, kiek kainavo gydymas ir vaistai, užsisakyti ESDK, pasitikrinti eiles gydymo įstaigose, peržiūrėti ortopedijos įmonių sąrašus ir ortopedijos priemonių katalogus, pasitikrinti savo vietą sąnarių endoprotezų, ortopedijos priemonių ir dantų protezavimo laukimo eilėse.
 
Daugiau apie VLK paslaugas internetu – https://bit.ly/2VVtT9r 
 
Su privalomuoju sveikatos draudimu susijusius klausimus kviečiame teikti adresu info@vlk.lt arba darbo valandomis skambinti telefonu  (8 5) 232 2222.
 
 
Kontaktai žiniasklaidai:
Rimantas Zagrebajev
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas
Tel. (8 5) 236 4105
 
Ligonių kasos kviečia:
2020-05-12
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad karantino metu apsilankę poliklinikoje, pacientai neturi mokėti už medikams skirtas nuo koronaviruso apsaugančias priemones?
Taip
Ne
Kita (jei Jūsų prašė už šias priemones mokėti, įvardykite, kurioje gydymo įstaigoje)
Gyventojų aptarnavimo vertinimo elektroninė apklausa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: