PANEVĖŽIO TERITORINĖ LIGONIŲ KASA
Versija neįgaliesiems  EN    
 
   Misija
 
   Vizija
 
   Vertybės
 
 
   NAUJIENOS
   STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
   TEISINĖ INFORMACIJA
   VEIKLOS SRITYS
   KORUPCIJOS PREVENCIJA
   ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
   PASLAUGOS
   NUORODOS
   GYDYMO ĮSTAIGŲ PASLAUGOS
   GYVENTOJAMS
   ĮSTAIGOMS
   APKLAUSOS IR ANALIZĖS
   PRIĖMIMAS Į DARBĄ
Gyventojų aptarnavimas
 Panevėžyje ir Utenoje
I, IV 8.00–18.00
II, III 8.00–17.00
V 8.00–15.45
Tel. 8 700 88888
Anykščiuose, Biržuose, Ignalinoje, Kupiškyje, Molėtuose, Pasvalyje, Rokiškyje, Visagine, Zarasuose
Įstaigos kontaktai
Respublikos g. 66
LT-35158 Panevėžys
Tel. (8 45) 59 61 92
Faks. (8 45) 58 37 89
El. paštas patlk@vlk.lt
Darbo laikas
I–IV   8.00–17.00
V   8.00–15.45
Pietų pertrauka 12.00–12.45

GYVENTOJAMS      ĮSTAIGOMS     
Dėmesio! Dėl medicininės reabilitacijos reikalingumo gyventojai turi kreiptis ne į ligonių kasą, bet į gydantį gydytoją.
www.paneveziotlk.ltNAUJIENOS
| SAM pranešimai | VLK pranešimai | TLK pranešimai | Naujienų archyvas |
Parašu patvirtinusieji sutikimą mokėti, negali reikalauti atlyginti išlaidas

 

      Nuo 2017 m. birželio 1 d. ligonių kasose įsigaliojo naujos Draudžiamų privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) asmenų skundų nagrinėjimo teritorinėse ligonių kasose (TLK) taisyklės, patvirtintos Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK). Jomis bus vadovaujamasi nagrinėjant ginčus tarp gyventojų ir gydymo įstaigų dėl PSD garantuojamų paslaugų. Esminis taisyklėse numatytas dalykas yra tas, kad su skundu kreipiantis į TLK, gyventojui privaloma pateikti ir gydymo įstaigai rašytą kreipimąsi tuo pačiu klausimu bei gydymo įstaigos atsakymą į kreipimąsi. Kitaip tariant, pirmiausia pacientas ar jo atstovas privalės pasiskųsti gydymo įstaigos administracijai ir tik tada, jei iš ten gautas atsakymas netenkins, – ligonių kasai. Skundai TLK bus išnagrinėjami greičiau.
 
      Anksčiau Panevėžio teritorinė ligonių kasa (Panevėžio TLK) skundus dėl mokėjimų teisėtumo nagrinėjo pagal VLK patvirtintą kontrolės procedūrų tvarką ir atlikdama kontrolės procedūras. Nors visais atvejais, pacientui manant, kad gydymo įstaigoje reikalauta mokėti už vaistus, medicinos pagalbos priemones (MPP), medžiagas, procedūras ar kitas paslaugas neteisėtai, buvo rekomenduojama pirmiausia kreiptis į gydymo įstaigos administraciją, buvo nagrinėjami ir nesikreipusiųjų į gydymo įstaigą skundai – į gydymo įstaigą tokiais atvejais skundo pagrindu kreipdavosi pati Panevėžio TLK. Dėl to skundų nagrinėjimas per kontrolės procedūras užtrukdavo. Naujos taisyklės priimtos siekiant supaprastinti PSD draudžiamų asmenų skundų nagrinėjimo tvarką ligonių kasose.
 
      Paskutinių Panevėžio TLK patikrinimų pagal gyventojų skundus rezultatai rodo, kad tik 10–20 proc. gyventojų skundų dėl mokėjimų gydymo įstaigose būna pagrįsti. Dauguma besiskundžiančiųjų parašu patvirtina, jog mokėti priemoką sutinka, bet vėliau kreipiasi į TLK. Deja, savanoriškas pasirašymas tampa teisėtumo pagrindu ir vėliau nebėra galimybės reikalauti gydymo įstaigos atlyginti patirtas išlaidas. 
 
      Per pastaruosius 9 mėnesius Panevėžio TLK nagrinėjo 8 skundus dėl mokėjimų (priemokų) teisėtumo: aiškintasi, ar buvo teisėtai mokėta už sauskelnes, ultragarso, radiologinius ir magnetinio rezonanso tomografijos tyrimus, medicininės reabilitacijos paslaugas, akių lęšiuką ir MPP jo keitimo operacijai, venų operaciją lazeriu. Tik vienu atveju medicininėje dokumentacijoje nerasta raštiško paciento sutikimo mokėti, tad neteisėtu mokėjimu pripažintas tik tas vienas atvejis. Dėl dviejų skundų kontrolės procedūros dar nebaigtos.
 
      Panevėžio TLK gyventojams primena, kad šie atkreiptų dėmesį, po kokiu tekstu ar ant kokio dokumento pasirašo. Parašą patariama dėti tik pasidomėjus ir išsiaiškinus, kad paslauga, procedūra, medžiaga, vaistas arba MPP neapmokama ligonių kasų lėšomis. Jei pacientas sutinka pats mokėti kainų tarp ligonių kasų lėšomis apmokamos ir pacientui siūlomos brangesnės paslaugos, procedūros, medžiagos, vaisto ar MPP skirtumą, tai irgi privaloma patvirtinti parašu. Skirtumas turi būti mokamas gydymo įstaigos kasoje.
 
      Gydymo įstaiga privalo informuoti pacientus apie galimybę nemokamai gauti ligonių kasų lėšomis apmokamas paslaugas ar kt., o pacientas turi teisę rinktis. Taip pat gydymo įstaigose turi būti patvirtinta aiški mokamų paslaugų teikimo tvarka ir suteikta galimybė su ja susipažinti pacientams.
 
      Draudžiamų privalomuoju sveikatos draudimu asmenų skundų nagrinėjimo teritorinėse ligonių kasose taisykles galite rasti www.paneveziotlk.lt (Administracinė informacija / Tvarkos ir reglamentai).
  
Panevėžio teritorinė ligonių kasa
 
Rūpimus klausimus galite pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888. ​
 
2017-07-05
Jūsų nuomonė
Ar žinote, kad apie med. reabilitacijos reikalingumą visais atvejais sprendžia gydantis gydytojas, bet ne ligonių kasa?
Žinau
Nežinau
Nežinau, nes gydymo įstaigoje teigta, kad ligonių kasa
Užduoti klausimus,
pateikti siūlymus,
atsiliepimus
Vardas*:
Pavardė*:
El. paštas*:
Klausimas, siūlymas, atsiliepimas*:
Naujienų prenumerata
Įveskite el. pašto adresą , kuriuo
pageidaujate gauti naujienas.
Jūsų el. paštas*: